Julen är där.

Japp. Igår var det julafton. Fick en hel del användbart (TACK!!!). Orkar inte skriva upp allt, men bl a fick jag Back On track lindor, en sadel (eller ja. Den fick jag för drygt 1½ månad sen), en ritplatta, hovslagarlåda, sårvårdslåda, täcke med brodyr och mycket mer :-D
Dagen började med en urmysig julritt. Red på Glampi, full fart ut i skogen med bjällror och tomteluva (tradition ;-)) medans snön ramlade ner!!

Och idag fick jag den bästa julklappen av Lúkas:
Idag var Lúkas, jag, Sussi och Svördur ute och gick i skogen.
Det var så himla fint, snö, -5 grader, helt knäpptyst förutom hästarnas frustningar/steg över gamla kvistar och ja... Helt underbart

Lúkas var verkligen sitt gamla jag! Blir så himla lycklig.
Han hade vägrat gå in från hagen imorse när han skulle få byta till en annan. Så han hade showat loss.
När jag kom så tittade han på mig och sen fick jag ta honom helt sonika. Gick ut med honom i skogen, som sagt, med hans nya back on track lindor och ögonen glittrade på honom, han var jättepigg och öronen spetsade framåt hela tiden!
Först bestämde han sig för att gå bakom Svördur, sen började han sakta gå om. Helt plötsligt biter han Svörre i magen och går om jättenöjd med öronen spetsade framåt

Nej, han var verkligen GLAD. Sitt gamla, pigga, glada jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0