Fylkir, min hopphäst.

Igår hade Fylkir och jag vääärldens goaste ridtur. Tog en sväng i skogen och bestämde mig där inne att sticka iväg ut på grusvägen. Vi hade ett jäkla tempo i skogen (skiiitkul sa Fylkir) och kom ut på grusvägen, kort kort tölt varvad med riktigt bra ökad (korta sträckor dock), galopp och så en enorm trav. Jag satt mest och gapade !
Red över fältet - "Spökhuset " och efter det töltade han otroligt bra. Jag verkligen bara gled med.
Berömde och släppte iväg honom i ökad trav och många frustningar senare galopp.
Skrittade hem längst asfaltsvägen (måste göra det en bit ~7 minuter) och då kom det (såklart) en lastbil.
Just idag hade Fylkir enorm rädsla för traktorer, fasaner, träd, stenar och ljud.,
Anyhow, så kom lastbilen, jag töltade iväg i full kareta så jag kunde komma ner vid diket, hoppsan hästen vill inte stanna.
Styrde ner honom där i alla fall och vi skrittade något sånär när lastbilen pös, HJÄLP sa Fylkir och STACK. Say what??! Tog bettet och full galopp. På något vänster kom lastbilen om och då blev han så chockad så han tvärnitade, tack för den du !!
Sen vart han sig själv igen, vi red in i skogen och så kom våran hinderbana.. ;-)
WOOOW tänkte Fylkir och jag kände hur han taggade till, släppte iväg honom i tölt först och sedan en galoppfattning därifrån. Vi FLÖG över det största hindret (låg på en ~60 bara, men ändå!!) och sen.. tappade vi bromsen igen. Men han lyssnar, bara man säger till honom på skarpen.
Vi red hem och jag tror nog vi var lika trötta men nöjda båda två ;-)


Sen vare Skuggans tur. Vi red EU-remsan runt energiskogen och bestämde oss för att galoppträna. Först lydnad, flytta och bära sig själv. Försökte ha kvar det i traven och det gick relativt bra faktiskt.
Tillslut lyssnade han, bar sig och lugnade sig han väldigt fort så jag fattade galopp. HEJ OCH HÅ vad det går.
Saktade av och krävde lugn, samlad skritt igen. JÄTTEjobbigt sa han.
Kom in runt energiskogen, fattade lugn galopp och så körde vi en braaaa bit. Ökade/minskade bitvis och sen var vi båda helt slut ;-)
Skrittade av honom hela vägen hem och gick sista biten på grusvägen.


Fantastiska hästar jag har !!


Bästaste i vääärlden !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0