Hästbiten..

Kan man ju säga, bokstavligt talat, att jag blev idag. Mer om det snart.

Började med att rida Skuggi, barbacka, och det gick kanoners! Han var superduktig, jobbade med mig och lyssnade på minsta lilla vink. :-)
Tölten kommer stegvis och stolt är man när den kommer ! Efter en stund blev han riktigt arg på mig och kastade sig iväg i trav/galopp växling innan han lugnade sig och kom tillbaka till att lyssna. Jobbigt sa han :-)

Efter honom beslöt jag mig för att rida Fylkir, som egentligen skulle markarbetas. Började med att rida i koralen, tränade trav över bommar i båda varven. Där inne tyckte han att det sööög så vi tog en repa på grusvägen istället. Hoppsan hejsan, framåtbjudning! Red fram och tillbaks där, töltade på helt fri tygel och bara njöt !!
Efter den ridturen så stretchade jag honom och antagligen höll jag för långt ut på godisen så.. Mitt finger rök!
Eller ja, jag trodde att det skulle göra det iaf ;-)
Han såg lika frustrerad ut som jag, han över att "godisen" var svårtuggad och jag över att det kändes som om fingret skulle gå av.. Tillslut (dvs 3 sek senare) så släppte han, jag drog ut mitt finger och så provade vi igen - den här gången fick han tag i godisen ;-)

Efter Fylkir så stod Lúkas överst på listan över att motioneras. Han fick springa över bommar i koralen.
TOTALT avslappnad, mjuk (say what!!?) och jobbade helt super med ryggen. Han tog i fast han var så sjukt avslappnad.
Han frustade, ökade, minskade, kom in till mig, bytte varv och ja.. var den underbara han är !!
Tog in honom, efter att få kratta koralen 1 ½ gång eftersom att han envisades med att följa efter mig en bit ;-) (på det nykrattade underlaget såklart..), och han stod helt lös i stallgången medans jag drog på täcke, fixade i boxen och sprayade honom. Efter ett "Varsågod!" så gick han in i boxen och vände runt, kikade ut och väntade med spetsade öron på att mathinken skulle komma :-)

Summa sumarum - duuuuktiga hästar!
/Frida


Lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0