Iceland, I'm on my way..!!

Njae nästan. På torsdagen den 20/8 kl 14.10 (?) lyfter vi från Arlanda, jag och Mari!
We're heading to Iceland och kommer hem Tisdagen den 25/8!!!! :D

Fan vad najs alltså.


Jag är klar med hästarna för dagen, åkte ut tidigt imorse.
Longerade alla tre i koralen, askuuul sa dem och lyfte på tassarna.
Tog in Lúkas och pussade på honom och stod en stund och lät honom beta vid paddocken, medans Sussi red Svörre!
Gud vilket jobb hon gjort med honom!! Ett tag bara drog han och nu är han LUGN och FIN. Jättekul att se :)
Kom in och såg att Loket blödde på benet, ganska rejält.
Tvättade rent det och såg att det var ganska djupt :(
Vi kikade på det och klurade lite innan vi bestämde oss för att ha på en fetare kortisonsalva (typ) och sen slängde jag på 2 sminkpaddar + självhäftande linda över det där.
Han såg så nöjd ut när han gick ut så.. Fylkir gnäggade när han såg oss komma gående (fastän han stod med Skuggi). Gulle!!
Öppnade upp på baksidan (man får passa på o låta dem gå där när det inte är så soligt och varmt, det finns ju ingen skugga där på dagarna) så nu har de en stoor hage att käka upp..

Ska ut ikväll och pussa lite mer på dem innan stallmötet tänkte jag :)

Nu ska jag dansa lyckodansen inför Island :D

Tjingeling
Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0