Lektion för Frida Lindström !

Nu sitter jag här, heeelt slut (i huvudet) och med ett leende på läpparna. Förresten, jag blev jagad av en ilsken jordgeting idag - den stack mig. Aj !
Klockan 8.10 stod hästarna i transporten (de knallade in på en gång, helt underbart) och vi åkte från stallet, 9.22 var vi framme i Riddarhyttan på Forsen.
Fick ställa in Skuggi i en box, värma upp Fylkir och sen fick jag rida ner på ovalen/paddocken.
Fylkir kändes väldigt trött i huvudet så han började slöa lite (eller enligt mig slöa, men Frida tyckte han såg ut som en "vanlig" häst, inte het men inte seg :-)) och tog inte hjälperna direkt så vi tränade på det.
För oss blir det mycket tempoväxlingar och så ska han ta hjälperna NU NU NU och inte några meter senare.
Efter en stund var han jätteduktig och då avslutade vi. :-)

Skuggi var näste man till rakning ;-) och jag fick även här börja med att visa tölt, trav och skritt.
Frida hoppade upp och började "programera om honom" genom att han fick flytta sig såfort han hängde sig i handen, efter en stund slutade han hänga sig, skrittade genom HELA kroppen, bar sig själv och var huuur duktig som helst !
Då fick jag hoppa upp och göra samma sak och försöka behålla lugnet i honom även i traven. Gick hur bra som helst och jag bara ler när jag tänker på det !
Efter en stund sa hon att det var dags för tölten, något hon inte trodde först att vi skulle göra idag :-)
Han var jäääätteduktig och töltade med ryggen uppe och aktiverade bakben. Jag fick jättemycket beröm och det känns helt sjukt bra nu !!!
Hon tyckte att han påminde om hennes Funi och trodde att han inte skulle vara så svår att "fixa till" med tölten!
Jag känner mig superpositiv och han bara dansade fram bitvis idag. Åh, jag kan inte sluta le.
Vi diskuterade även tävlingar och hon tyckte som jag att det var en bra idé att ta med honom upp till 3-4 oktobertävlingen för att se var vi är nu och senare i framtiden se var vi var då !!
Återigen - jag kan inte sluta le.

Här kommer en bildbomb, inte så många bilder på Fylkan dock, blev inte så många bilder - de som blev ser nästan likadana ut !

Först ut är Fylkir








Mitt största problem är att jag tappar sitsen - drar upp skänklarna och
sätter mig som Quasimodo !! Men det håller på att bli ändring på det ;-)


Sen var det Skuggis tur!


Hahaha, så jag sitter ! En förhållning :-P


Duktig kille !!!!





Avslappnad trav får avsluta bildbomben


Nu ska jag pilla mig i naveln och om 1 timme blir det hästarna igen, ska ta hand om mitt Lok idag också!
Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0