Mitt hjärta sväller.

Kort och gott.


Kom nyss hem från stallet. Pappa, mamma och jag har fått en hel del gjort idag.
Mamma skurade ur Skuggis box, jag red Skuggi och Fylkir barbacka och pappa jobbade Lúkas i koralen.
Slängde ut pållarna i en av de större hagarna på baksidan, Skuggi + Lok ska skos imorgonbitti och hehehe.. man är lite lat ! ;)

Mer om dagens träning;
Skuggi reds barbacka (har bara gjort det en gång förut på honom, vilket var typ 20 m i hagen ;)) i paddocken.
Gick jättebra och vi körde voltarbete i trav och skritt. Tölt på raktspår (yes yes yes, den börjar komma saakta men säkert!!) och så bidde det galopp också! Inte meningen först, för jag var säker på att jag skulle flyga av. Men äsch, gasa på och hålla i manen. Askul sa Skuggi :)

Fylkir reds även han barbacka, först i repgrimma. Gick inte bra alls ;) Så det bidde tränset på honom och lite seriösare träning.
Jobbade skrittarbete på volten först, ut på raktspår och sen in och travade på volt i båda varven (mycket jobbigare i vänster, för båda oss!) och sen ut och galopparbete på spåret. Några tokgalopper emellan ( TJOOOOOHOOOO säger Fylkir :-D) och så töltjobb som avslut. Han gick grymt bra faktiskt, nu hittade jag verkligen honom och kom på ett knep (ett så enkelt ett så..!! att jag inte tänkt på det innan.. jag gjorde ju så när jag provred liksom :-S) för att hitta tölten om han går över i traven (vilken är en ful grej han börjat göra rätt som det är :-O), behövde bara göra det 2 ggr innan han slutade med det. Då fräste vi runt i tölt på volt, raktspår, tempoväxlingar etc..!! Så underbart roligt :-D

Pappa (hehehehe) jobbade Lúkas i koralen. Jag stod och stirrade först, men det gick så bra och Lúkas skötte sig (pappa med!!) så jag vågade släppa blicken och fixa Fylkir istället.
Pappa lät honom göra lite som han ville (hoppsan hejsan liksom) men det gick så bra efter en liten stund.
"Näe han får inte trava.. Men okej då..!"  ;-)
Loket är grymt bra, han saktar av när man visslar. Ökar när man gör ett pussljud och byter varv om man säger HÖÖÖGER resp VÄÄÄNSTER. Han är helt grym min häst. Snacka om att ens hjärta sväller av stolthet när man ser honom så lydig. Veterinären var helt impad av att vi jobbade så bra ihop förut. Då blir man stolt!
Hahaha, jag är så löjlig. Får tårar i ögonen nästan!!

Imorgon ska vi iväg till banan tror jag. Har beslutsångest över vilken av hästarna som ska få följa med. Loket stannar dock hemma.
Den som lever får se helt enkelt.


TJIIING

Frida


Bästaste av alla, igen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0