Dumförklaring.

Idag har jag dumförklarat mig själv och folk omkring mig. Måste vara en biverkning av svininfluensa-sprutan som togs idag.. Den gjorde förövrigt ont och jag blev både yr, illamående och ONT i armen efteråt.

Nu kör vi två exempel på dagens dumförklaringar.
Jag, Elin och Camilla står och inser att grupprummet är låst. Jag blir (som vanligt) beordrad att knalla iväg och hämta läraren.
"ROBERT, du måste låsa upp grupprummet, vi kommer inte in, det är låst." Alltså. Vafan?

Andra införträffade nyss. En telefonförsäljare ringer ( idiot, jag har skaffat Nix) och prrratar på så härrrr glatt niii vet.
"Hallå?"
"Jaa, Hej jag heter Fredrik och rrrringer angående prrrremieobligationer (eller ngt sådant) på pensionssparrrrandet."
"Jaha..?"
"Jaaa. Harrrr du tittat i det orangea kuvertet?"
"Eh.. Nej"
"Varför inte det?"
"Jag brukar inte kolla i mammas post.."
"Men du fårrrr väl ett eget?"
"Inte direkt."
"...Är mamma din hemma då?"
"Neeeej."
"Eh.. Ja.. Okej. Då ringer jag någon annan gång *KLICK*"

Pucko.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0