Den duu.

Jag har sån gryyyyym träningsvärk i RYGG, AXLAR och MAGE sen jag red Skuggi i tisdagskväll.
SCHEISSE alltså. FLOTT pålle men jävlar vad stark och het han är. Inte lätt att bromsa alla gånger.
Ikväll tänkte jag låta Madde skrika lite på mig, fuskar med sitsen igen... Men haha, det är så bra på Skuggi, för om man lutar sig för långt bak så springer han - SAMMA SAK om man lutar sig för långt framåt.
Så det slutar med att man sitter rak över hästen och RIDER med magen om man säger så. Jäkla träningsvärk! Haha

Jag har gått ner 2 kg sen jag börjat rida så här mycket hästar. Haha.
Ikväll ska jag rida Skuggi och Börkur, jobba Lúkas från marken, ev hjälpa Madds med Hrói och tömköra Svörre.

Svörre ja.. Ja, han tänkte hoppa över paddockstängslet igår. Men han gjorde det aldrig (tack och lov). Han gillar inte mig längre ;-)

Lúkas.. Mitt Lok.. Jobbar kanon med NH!! Igår kände jag att han måste faktiskt få jobba med skallen. Han är grymt pigg.
Och han är så lätt att jobba med! Hoppas att mitt kära sto blir lika lätt. Han flyttar, backar, kommer, springer med bara små små rörelser. Det är så kul!!

Gandur vilar för han fick vaccination igår. En kvar sen är vi klara inför tävlingarna i år :-)

Skuggi ska jag som sagt rida idag.

Börkur har jag inte ridit på en vecka. Men det är dags ikväll och vi ska jobba VOLTARBETE i trav. Jobbigt jobbigt tycker han.

Jag orkar inte skriva just nu.. Skriver mer sen.

Kommentarer
Postat av: Tessan

jag har oxå träningsverk, fast det är tak vare vinterkräksjukan dock:P

2009-02-15 @ 19:58:44
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0