Se du vinterståle!

Öh.. Den meningen dök upp i mitt huvud och satte sig där på rubrikraden...

Jag har multimedia just nu, ganska trökigt. Var betydligt roligare på engelskan när vi körde det där "rita och gissa"-spelet jag, Sofia och Camilla ;-) Mahaha
Heja ritplattan!

Igår red jag Glampi i paddocken, tränade lågform och rygghöjning. Kanonduktig var han och jobbade på riktigt bra :-)
Galoppfattningar tog han också på löpande band, så vi avslutade när det gick bäst! Duktig kille.
Lúkas och jag vilade från varandra och jag kollade bara till hans täcke innan jag åkte hem. Ikväll ska han pysslas om med massage och mat och gos!

I helgen.. Jaa.. Trökigt, blir inget rida. Det som är så fiiiint ute nu! Eller ja, vi får se. Jag kanske får någon häst att rida ivf :-)
När den store Pesten kommer ska jag iaf se till att det finns pållar. Så det så.

Imorse åkte jag och mamma ut för att morgonfodra hästarna. Döm av vår förvåning när hästarna inte har något vatten!
Skit också, ALLT har läckt ut. Isgata i hagen. Skit igen. Hämtade ut Hrói och Strokkur medans mamma hackade is i badkaret. Trots att det var 3 grader så var det ändå is..
Kollade till Lúkas lite fort och pussade på honom, han var lite fjäskig idag han.. ;-)
Gav alla hästarna mat (man blir ju nästan översprungen ibland. MAT MAT MAT!) och sen letade jag söm i stallgången (hittade 26 stycken! :O) medans mamma åkte med vattendunkar fram och tillbaka.
Efter ett bra tag (8.15) åkte vi hem. Åh fan, nu började jag få bråttom serru.
Kom hem 8.25 och skulle springa in och; byta om, gå på toa, borsta tänderna, packa ner datorn, ta på ny deoderant och parfym och borsta håret innan klockan var 08.35 (mamma, tack och lov, skjutsade mig till skolan). Sprang ut, halkade på en isfläck - svor som en borstbindare och sprang vidare till bilen. Kastade mig in och så åkte vi till skolan.
08.40 kom jag in i klassrummet. Bra tajming Fridalajnen!


Om 3 dagar är det Strömsholm.. Är så himla nervös. Lilla plutten.

None

Kommentarer
Postat av: AnnaChristel

hahah kan nästan höra hur du lät när du svor!

Men det var tur att du kom i tid iaf annar hade jag fått redovisat ensam med dom andra :P



Over and out

2009-01-09 @ 14:03:24
URL: http://annachristel.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0