Óskadís frá Hamri

Mitt underbara skäcksto.. Även här har jag svårt att ta reda på vart man ska börja?

Snuttan
Óskadís frá Hamri
f. 2007
e. Leiftur frá Akurgerði
u. Flikra frá Hamri


Jaa.. vart ska man börja? Haha..
Jag var på Island med Sussi, Mari och Rosi. Hade aldrig varit där, var superspännande men hade fått stränga order hemifrån att inte köpa någon häst. Jo, pappa tyckte att en svart hingst inte satt så dåligt ;)
Vi bodde hemma hos Elvar och var ute i stallet en dag (som förvisso alla andra dagar ;)) när jag såg henne.
Hon stod där i boxen och jag kunde inte sluta titta på henne. Hon liksom.. lös upp! Helt fantastisk var hon.
Ringde hem till mamma och sa att jag hade hittat en häst.. hon började prata om annat ;)
Jag fick en ljusidé och bad Mari ringa hem till mamma och berätta om hur fin och trevlig hon var (hade fått hanterat henne 2 dagar) etc.
9 juni, på min födelsedag och dagen innan vi skulle åka hem så ringer hon och säger "Vad vill han ha för henne?"
Sen var det klart, hon blev min :-)
Namnlös var hon så det blev ett massa letande här hemma innan jag hittade Óskadís, vilket betyder önskeflicka/önskans gudinna, vilket jag tycker passar perfekt.

Om 1 år kommer hon hem, och hon är mitt framtidshopp :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0