Schhhhh jag sover!

6.53 kom mamma in i rummet, då hade jag fått 4 timmars sömn. INTE skönt.
Var bara hoppa i kläderna och åka till stallet för 8 skulle hovslagaren komma.
Åkte ut och skulle gå för att hämta pållen min, han stod och drack vatten och bakom honom låg en svart stor häst ner helt utslagen och sov ;)
"Hej du!" sa jag och då vaknade han och såg förvirrad ut, Fylking Sverige :D
Tog in Lúkas och fick se att han kliat sig rejält på ena sidan av manen och har ett litet sår i svansen.
Diverse svordomar senare hade jag fått in honom och började smörja på en gång.
Slängde på täcket och han DÖK in i det, verkar som om han ville ha det alltså.

Matti tyckte att han såg mycket bättre ut om hovarna (wonderfull!!) och att det verkar som om han belastar jämnare nu.
Nu ska vi försöka oss på att börja tömköra honom lite, eftersom att det inte belastar, och prova med att sätta lite vikter bak så att ev muskellåsningar löses upp.
(Vad tycker du Tessan? Är det helt vansinnigt eller låter det smart??)

Tog in resten av hästarna när han var klar och tussade dem med hö. De ställde sig och sov på en gång.
Behöver jag nämna att de kom galopperande hela bunten när jag kom ut till hagen?

Åkte över till mormor och somnade på en gång i hammocken. Vaknade av att det blev stekhett och sprang in till sängen och la mig under fläkten (Gaah så skönt!) och vaknade 1 timme senare av att det blev blött.. Väldigt blött.
Ohyes, Melker hade badat i sin pool. Och han tyckte att han skulle sova brevid mig antagligen...

Nä nu ska jag göra något annat en stund. Börjar få huvudvärk.
Kram
Frida


Kommentarer
Postat av: Tessan

Ska han bara tömköras så är det väl helt okej med vikter:)

2009-07-07 @ 11:09:49
URL: http://medsoleniogognen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0