Trött..

Inte trött fysiskt, utan psykiskt. Jag är trött på att folk bara snackar tomma ord, folk som tror att man kan behandla folk hursomhelst (ja, jag "hämnas" faktiskt!), folk som kan vara sura på en utan en vettig jäkla anledning.
Jag är TRÖTT på det helt enkelt. Så det så. Dessutom, såna som baaaaaara sätter sig själv i centrum.
Liksom jag jag jag jag, och du då? Men förresten jag jag jag. GAAAAAH. :D

Något roligare:

Fylkir gick huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuur bra som helst idag!
Vi red ut, jag, Madde o Eva en längre runda på 1.45 h typ. Jag red barbacka i repgrimma med tränset över som extrastopp.
Vilket.. Behövdes.
Vi red på i ett ganska bra tempo (wiie!) och Fylkir tyckte det var skitkul, tölten satt idag. Men varje "Braaaa" trodde han var "Traaaav" ;)
La mig längst bak och tränade samling, vilket han gjorde direkt. Jobbade verkligen med baken och jag bara njöt!
Travade ikapp de andra och började om samlingen - den traven sen hörrni!! Scheisse alltså. Sjukt fin !
På väg hem tog vi en ponnygalopp (snabb galopp) och DET var skoj sa han, fick sträcka ut ordentligt och sen in i skogen igen.
Lera är farligt om man frågar honom så x antal mosade knän senare kom vi ut ur skogen iaf ;)

Lúkas tömkördes i koralen en sväng, det var kul tyckte han. Men såg halvobalanserad ut bitvis, stackars.
På tisdag ska jag spänna på sadelväskorna och dra med mig honom ut i skogen - vi ska plocka svamp åt pappa :)

Hm.. Imorgon.. Är det lektion på Skuggi som väntar, vila för både svarten och fuxen tror jag.. Ja vi får se helt enkelt.

TJaaarå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0