Igår idag och imorgon

Igår så gick vi i skolan 9-9.45, kändes jättevärt, verkligen!
Efter det åkte jag hem, käkade med pappa och sen kom Karin och hämtade upp mig och Madde vid halv 2.
STÄDADE i skåpet och putsade upp de flesta träsen. Jag gjorde lite snabb huvudräkning och insåg att, nu är det illa.
Jag har 10 !! träns...
(Fast.. Det blir ju 5 var till pållarna ;-))
Anyway, jag sorterade betten (också en jäkla massa. Visste inte ens att jag hade vissa av dem!), fixade ordning borstar och sånt, hittade fleecetäcken och hängde upp ett på Fylkirs blivande box. :-D
Gjorde rent en borstlåda och sen kommer jag inte ihåg vad jag gjorde, antar att vi gick på fikarast! HAHA.

Senare tog jag in Lúkas, gick ut en promenad på 30 minuter med honom. Min fina häst!
Han såg mycket gladare ut sen iallafall!
Tog in honom, mockade till Svördur och Lok, fixade mat, pålle rymde!, borstade heeeela hästen med glansspray och pussade honom på sin stora, rosa mule som jag bara ääälskar!

Pappa kommenterade för ett tag sedan att; även om pappa håller i hästen, har han hela tiden fokus på mig.
Någonting jag tänkte på igår. Han rymde in till sin box och stog där och kikade ut, medans jag sprang fram och tillbaka i stallgången och vart jag än var så hade han fokus på mig hela tiden.
Jag blir nästan tårögd! Jag har nog världens finaste, bästaste häst.

Tog in Svördur, smörjde ordentligt i hela manen med spena, borstade honom, slängde på täcke och gav honom mat.
Kom på att jag glömt smörja Lúkas, tog ut honom på gången och smorde honom ordentligt med spena också!
Sen fick de gå in, varpå jag ser att Loks höpåse helt plötsligt får fötter och GÅR IN i hans box ;-)

Sen.. Mördade jag en fluga.. Och åkte hem. I bilen hem fick Elisabeth mig att äta hästgodis, det smakade Wasaknäcke med mint. Mitt nya bantargodis ?! ;-)

Det tror jag var allt från igår. Haha

THAT'S IT
Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0