God morgon i stugan..

JAG ÄR VAKEN. Usch, klockan på min ena datorskärm visar endast 08.06. Och här sitter jag.
INTE kul. Fyfan vad trött jag är, somnade med världens migrän igår. Kändes som om huvudet var dubbelt så stort.
OCH NU KÄNNS DET SOM OM ÖGONEN SKA RAMLA UT??! Wtf?!

Igår var tanken att jag inte skulle rida över huvudtaget. Jag började med att longera Lúkas (han är arg på mig!?) och sen tömkörde jag Glampi. Båda skötte sig utmärkt! :-) Klumpen speciellt, han har verkligen hittat det där med att jobba i tömkörning!!
Sen skulle jag egentligen bara hoppa upp och stretcha halsen från ryggen (kanonbra övning för det), men jag fick tag på en hjälm så vi fräste runt i ridhuset - DET gillade Glampi om man säger så. Han ville BARA galoppera ett tag, och såfort jag bad honom om trav så travade han i form! Det gillar vi, duktig kille liksom. Haha, det var svårt att rida med 12 m tyglar dock.. Haha, MEN DET GICK!

Hjälpte både Carina och Madde sen, och sen hoppade jag upp på Hrói också. Han ville INTE ta galoppfattningar och Madde har lite svårt med koordninationen ;-)
Men det gick sig inte. Han bara sprang, så nu har jag lagt upp några övningar som vi ska köra framöver. Det blir nog finemang sörrni.

Idag ska jag ut vid 2. Ska rida Lúkas först, sen jobba Svörre en sväng. Vet inte riktigt vad jag ska göra faktiskt..
Lúkas ska skrittas 30 minuter iaf. Sen på kvällen ska någon snäll själ hjälpa mig, jag är ju borta, för Susanne kommer och vaccinerar Loket. Det blir kanon. :-) 

På onsdag ska jag rida Skuggi och Gandur. Lúkas är ju nyvaccad så han får stå.

None
Såhär fin ska han bli igen mitt hjärta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0