Gloooooben

I fredags åkte jag med Sleipnir till Globen, jag och Mathilda fick sitta längst fram på åksjuke-platserna.
Som vanligt så garvade vi sönder typ hela vägen dit! Vi spelade även in en ny sms och ringsignal till mig ;)
Vi bjöd iaf bussen på ett garv!

Köpte lite saker; transportskydd (höga), ryktlåda (till elin, komplett och rosa ;)), jacka, strumpor och 3 schabrak (farfars tapet, morfars byxor och svart med silverhästar i kanten). Kom hem 02.00 och hamnade i säng halv 3.
Skulle upp och jobba klockan 7 så det blev inte många timmars sömn...

Jobbade 8-12 och sen åkte jag hem och duschade, åt och slappade lite. 2 var jag i stallet och då kom även Mathilda, som red Fylkir och Skuggi. Släppte ut dem på baksidan och åkte med Anna till hennes stall och rakade hennes två pållar. En ser PRECIS ut som Kolbeinn, det kändes som att gå in i en vägg - jag bara gapade! Helt sjukt lika. Mathilda red Reykur (Kolbeinn-kopian) och jag fick rida Annas sto Kolbrá som har 8.5 för vilja. Bakbenen dansar en hel del när man bromsar upp henne ;)

I söndags ( igår ) så jobbade jag 8-17, jobbade med en person som.. inte hinner så mycket kort och gott. Så det blev väldigt stressigt för mig. Men det gick bra, men jag var helt slut när jag kom hem. Sprang ner och duschade i källaren hos mormor och sen blev det mat och fika! Jag sträckte mig över bordet för att nå kakfatet och då fattade håret eld !! Satan vad det brann. Det stinker fortfarande. USCH.
Sen blev det pållarna, de stod och hängde vid grinden och Sprang nästan in i sina boxar. Lúkas parkerade jag på gången och försökte reda ut alla lerkocklor som han hade samlat på sig.. HELA hästen var grå.
Borstade i drygt 30 minuter innan jag gav upp, upptäckte även att någon snäll kompis tuggat av honom halva manen. Han har typ ingenting kvar. FULT är det iaf ;)
När jag kom hem hjälpte jag Mathilda att skriva ihop ett mail till gården jag ska jobba på i Sommar, så hon också ev kan få jobb :)

Och nu sitter jag här. Jag ville inte direkt gå upp imorse.. Usch så trött jag var. Inte blir det bättre när det är kolsvart ute. Men det blir nog bra :)


Måste visa det här klippet från Globen. Det är så sjukt roligt, det fanns en häst som om man "rider lätt" på den så åker den framåt. Hehehehehehe. Självklart var vi tvungna att prova! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0