Paranormal Activity

"Satans bananer" vad dum jag är. Eller. Ibland är jag riktigt korkad.

Igår hade jag sett på min serie, som jag gör nästan varje fredag.
Efter klickade jag runt på den sidan och hittade Paranormal Activity.
Jag hade bestämt sedan länge att jag, världens mest lättskrämda person, absolut inte skulle kolla på den filmen.
Efter 8 minuter började jag bli rädd ;-)

Filmen handlar om ett ungt par som bor ihop. De misstänker att det är något övernaturligt som är i deras hus, så de börjar filma på nätterna samt spela in ljud. Efter ett par nätter har aktiviteten eskalerat och är alltså VÄLDIGT mycket aktivitet som de fångar på film.
De häller exempelvis ut pulver på golvet för att se om någonting korsar det.
Såklart det gör. Det ser förvisso ut som om en struts gått där (jag skrattade lite för mig själv) men fan vad läskigt. Någon hade alltså gått bredvid deras säng.

OBS SPOILER OBS SPOILER OBS SPOILER

Micah (killen i "familjen") tar inte riktigt seriöst på aktiviteten och vill fortsätta. Han hämtar därmed ett ouija-bräde fastän han lovat att han inte ska göra. Man får se hur det rör sig själv, BRINNER och ristar in någonting.
Han får det till att det står "Goodbye Di-anne" och börjar leta efter en förklaring.
Tillslut hittar han en sida där det står om en tjej, Dianne, som under 60-talet också blev "förföljd" av den här demonen.
Han spelar upp ett videoklipp från en excorsism där hon är med, och hon blir helt asläskig. Hon sliter av sig armen och sen dör hon. Typ.

Men slutet, det toppar allt. Återigen så går Katie upp i sömnen, ställer sig upp och stirrar på Micah i över 1 timme. Sen går hon iväg och så händer någonting (vet inte vad, jag stängde av ljudet) så Micah vaknar och springer iväg.
Efter ett bra tag så kommer hon upp från trappen, helt nerblodad med en kniv i handen. Micah kommer aldrig tillbaka.
Sen sätter hon sig nedanför sängen och gungar - fram och tillbaka. I nära två dygn.
Hon bara sitter där.

Tillslut kommer polisen in och hon försöker anfalla dem. Så hon blir skjuten och dör. På slutet står det typ att de aldrig hittade Micahs kropp men de har hittat hennes.

SLUT PÅ SPOILER


Men helt seriöst. Jag var livrädd. När filmen var slut var jag så rädd att jag bara ville gråta ;P
Min kusin Elin, 5 barre är här också. Helt plötsligt börjar hon babbla massor i sömnen och så sätter hon sig upp mitt i allt och STIRRAR på mig. Behöver jag säga att hjärtat seriöst var på väg ut?

Hur dum är man, som kollar på filmen själv - mitt i natten, i ett mörkt rum?
Speciellt en film som folk faktiskt spytt av på biograferna, för att den är så läskig?

Det här var over the top för mig, vansinnigt läskig var den. Rekommenderas starkt!!
Fast.. Titta inte på den själv. Det är lite väääl.

Jag har liksom sovit 5 timmar i natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0