Future's in the air.

Jag är så lycklig !!

Imorse vaknade jag 9.00 (suck så tidigt!) och åkte med Sussi till stallet en halvtimme senare.
Hon red Fylkir på en lektion för mig, RIDA fick hon göra ;-), hon ska ha hand om honom medans jag är på Island.
Det gick jättebra och det känns kanon!! Det såg så gulligt ut, Sussi är så liten och Fylkir är så stor.
Snacka om storhäst-syn över det hela! Måste knäppa kort någon gång :-D

Efter det så bestämde jag mig för att longera Skuggi över bommar i koralen. Askul sa Skuggi och drog på med riktigt fin trav och galopp!
Jag stod mest i mitten och gjorde.. ingenting! Han skötte allt själv, bekvämt. Han behöver ingen skrittmaskin han inte ;-)

Shit vad vinterpäls de börjat sätta alltså.. Fylkir har fått värsta skägget, Skuggi är supermjuk och Lúkas börjar få mustasch! ;-)

Nu tror jag att mamma är i stallet och tar in dem, hoppas Lúkas vill gå in bara.. Ibland vill han ju inte det.
Alltid också när jag inte är med, typiskt nog, och det brukar sluta med att jag ändå får åka ut och då kommer den lilla fjäskaren! Om inte så brukar det ta en ~10 minuter på sin höjd innan han är inne. Han vet att jag blir arg på honom tillslut (eftersom att det bara är dumheter) och då är det inte roligt längre..!!
Det sköna är att Fylkir kommer gåendes när man kommer, Skuggi.. jaa... Han kan också få för sig ibland att inte ska komma in, händer mer och mer sällan dock, så jag hoppas att han inte drygar sig idag.

Om 3 timmar sitter jag på bio, Sommaren med Göran (igen). Lovade typ att gå på den med Madde :-)

Nä, nu rinner inspirationen ut i sanden.
Vi hörs!!


En bild som ständigt återkommer känns det som,
men det är bland den finaste bilderna jag har !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0