Hoppla !

Vad har hänt idag då? Ganska mycket men ändå inte.
Vaknade (läs blev väckt) av mamma klockan halv 8, inte jätteuppskattat. Dels tiden och dels hade jag inte kunnat sova, har haft sanslös kramp i nacke/axlar/rygg hela natten. Ont ont!
Hm. Vad mer? Justja! ;-)

Vi åkte ut till stallet för å släppa ut pållar. Släppte ut alla utom Fylkir och Lúkas, de fick en tuss hö och Fylkir tog jag ut på en ridtur.
Han kändes jättemjuk och villig att jobba. Värmde upp i paddocken först och sen ut på grusvägen fram och tillbaka.
Red med bootsen också för att jobba lite extra och det tyckte han var jobbigt men roligt. Så underbart att glassa i klockren tölt på lång tygel !!
Han fick gå in, få lite flugspray och kramar. Sen släppte jag ut dem båda två i hagen. Två glada hästar slängde sig i leran och ser nu ut som lermonster. FINT GRABBAR.

Ska åka ut igen om ett par timmar, ska då rida Skuggi. Imorgon ska hästarna (utom Lúkas) stå och på onsdag blir det ridlektion med både Fylkir och Skuggi. Lúkas stannar hemma, han är ju inte igång heller. Dessutom har han lite lätt resfeber och brukar backa ur i sista sekunden ;-)

Nej nu ska jag.. Ja vad ska jag göra? Sova? Kanske.. Vi får se :-)

Allt í lagi
Frida 



Fina svarta !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0