Koförföljd

Haha nu kommer en början med klag;

Jag har heeelt sanslöst ont i nedre ryggen/höften/benen.. Varför vet jag inte !
Men jag vill att någon hoppar på mig och knäcker till den. Någon FRIVILLIG?

Nu till något roligare, som även förklarar rubriken.
Jag och mamma drog ut i kohagen (förtydligande; en hage med massa kor) för att fota vindskyddet.
Vi gick in och helt plötsligt kom en kalv + dens mamma + en till ko galopperande mot oss. De tvärstannade och sträckte på sig. En hade horn och vi började backa (hahaha vi trodde det var en tjur), helt stela av skräck.
Mamma ringde Mats som sa att det bara är kor och att kommer de för nära så viftar man bara lite så springer dem iväg.
Försiktigt närmade vi oss koflocken och viftade och skrek "Hjaaa Hjaaa" och jag kände mig som värsta cowboyen.
Vi hoppade in i vindskyddet och fotade, var på korna omringade oss och började stångas. Hallelujah, där stod vi i mitten och jag känner att jag INTE litar på kor ;-)

Vi fotade klart och började gå mot grinden då jag hörde galopperande steg - tro fan att det kommer ett par springande efter oss.
Jag vände mig om, gjorde Evil Monkey mot kon som tvärstannade. HA tänkte jag och så fortsatte vi gå.
Vi hann stänga grinden innan resterande flock kom och stirrade ut oss.. CREEPY.

Nu har jag pussat klart på mina hästar och nu är jag redo för Island !
Ett inlägg till kommer imorgon :-)
/FRIIIDA


Denngulligastevackrastebästastefinastehästen i världen

Kommentarer
Postat av: sofia

hahahaha evil monkey? xD

2009-08-19 @ 22:03:31
Postat av: Frida

Klart man gör Evil Monkey, det överrumplar fienden ;)

2009-08-20 @ 09:51:47
URL: http://jagheterfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0