Hej, jag heter Frida och jag luktar häääst.

God lunch.


Idag har jag inte gjort mycket inte, jag lovade mig (och er) att jag skulle skriva igår kväll så.
Det bidde inte så, därför kommer ett extra långt inlägg från mig.

Igår så följde pappa med mig ut till stallet och hjälpte mig.
Red först Fylkir, tränade lite med bootsen men det var jobbigt sa han. Bitvis gick han RIKTIGT RIKTIGT RIKTIGT bra så jag ser fram emot tävlingen på lördag. Hoppas bara att min nervositet inte blockerar min ridning.. Igen.
Pappa var underbar och skrek på mig angående min sits, fan så jag sitter - som ett as. Fan fan fan.

Skuggi red jag barbacka, och han var helt sanslöst duktig.
Vi gjorde väldigt mycket övningarna som Frida gav oss, det hjälper så sjukt bra. När han börjat skritta rent så lyssnar han på minsta lilla signal jag ber honom om, vilket gör det lättare att kunna ta över honom till ren tölt från galoppen. Igår tog han RIKTIGT fina "töltläggningar" och jag funderar på att byta varv till höger på tävlingen, för det är i det jag rider honom bäst. Även om han tar i lite mer i vänster.
Mia kom ut precis när jag skulle köra den sista läggningen, och hon tyckte det såg väldigt trevligt ut och sa "det är kul att se någon som kan rida honom göra det" - gud så glad jag blev !!! Älskar att rida den hästen, bara ler hela ridpasset.
Längtar tills ikväll!!

Fylkir ska få nya dojjor ikväll, vill inte bli diskad för något så löjligt som för breda skor... Sen ska han faktiskt få vila fram tills lördag, han behöver ladda lika mycket som jag.
Skuggi måste ridas, annars blir det en svart bomb på banan, inte så jättekul ;-)

Nu ska jag fortsätta skriva ett brev om mig själv på engelska.. Yes yes, goodie.
Tjingtjong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0