Lay down your arms, give up the fight

Godmorgon, lunch eller vad man säger !

Jag väcktes 7.26 av mamma, det var dags att åka till pållarna. Gick zombie-liknande och drog upp fönstret,
kände hur min hjärna vägrade kopplas på, kroppen fick gå på rutin.
Vandrade fram till byrån och efter snabb överläggning med min något tröga hjärna så tog jag tröjan jag hade igår.
Fortsatte stapplande ner för trappan och drog på ett par ridbyxor, slängde ihop håret i en slarvig hästsvans och tog på mig gummistövlarna. Frös som ett as, så jag tog min varma tävlingsjacka.
Gick ut i kylan, stod och väntade på mamma. Kändes som världens lycka när jag hörde bilen komma, det var underbart varmt i den.

Började med att släppa ut min fina Skuggi, sen Svördur, gav Lúkas hö och så tog jag ut Fylkir i gången.
Han var jättemycket rastlös och sprang runt, sadlade på och tränsade och så gick vi till paddocken.
SKITKUL sa Fylkir och var suuuuuperduktig. Han har nog aldrig töltat så otroligt bra och energiskt! Superkul!!
Ledde runt honom i paddocken och berömde honom, knallade in i stallet och så fick han gå ut i hagen.
Eller gå. Han sprang!

Lúkas fick skritta över bommar i koralen, duktiga duktiga han ! Varvade med trav efter, skritt innan bommarna, trav, skritt över bommarna etc. Det tyckte han var jätteroligt!!

Nu sitter jag här, heeeelt tvärslut (ingen sovmorgon för Frida-veckan) och väntar på att tiden ska gå.
Om 15 minuter ska jag gå mot skolan, en lektion och sen hem. Lite segt, men vad gör man inte ?
Nästa termin är jag ju ledig hela Fredagarna, Halva måndagarna och.. Ja som nu då - halva onsdagarna och halva torsdagarna. HA bäst ju!

Undrar om man kan ta en powernap på 15 minuter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0