Motionering i regnet..

Dagen började med utsläpp av hästar och jag passade på att rida Fylkir på en gång.
Och jag ska nog säga att det aldrig gått så bra :)
Värmde upp med skänkelvikningar och sluta, trav på lååång tygel och så lite galopp i båda varven. Halvhalt och avsaktningar med sätet (något jag har märkt att ibland slarvar jag med det, men inte idag inte!) och då började vi med tölten.
Han gick oooootroligt bra. I början var han lite spänd men efter lite volter/serpentiner så blev han helt avslappnad och följsam. Fick tölt i lågform några gånger också och man kände verkligen hur han tog i med ryggen!! :-)
Tränade tempoväxlingar, in på volter, serpentiner, åttor.. Ja you name it ! Gick huuur bra som helst och vi avslutade med en räsergalopp (vilket han ääälskar!).

Sen.. Hade jag inget att göra på ett tag ;-)

Sååå.. Igår bestämde vi oss för att dra iväg till Erikslund, inte kunde vi få skjuts heller så vi drog ut cyklarna igen ;-)
Hoppade först in på Nisses, köpte en "boxstopp" till Skuggi och några krokar för att hänga upp tränsen på (har ju typ.. 12 st nu)..
Drog vidare till HÖÖKS där de hade något specialpris på en snygg, större väska! Tog en på en gång ;-)
Köpte även 3 st hinköverdrag "Dinner", flugjävlarna kryper ner i fodret och lägger ägg. USCH!

Jag tyckte att vi skulle köra en drive-thrue vid Donken, men de andra ville hoppa in (HOW LAME ;-))
Efter det så drog vi hem, i spöregn och åska. Vart dyngsur rent ut sagt, kom hem samtidigt som mamma.
Bytte om, pratade med Sussi som skulle åka ut till hästarna så jag hakade på henne.
Red lilla Lúkas först, gick jäääättebra! Han är så duktig så. Körde mest rakt fram, det sjuka är att han jobbar med ryggen från steg 1, men jag aktiverade bakbenen mot slutet.
Red korta sträckor sluta och tillslut tog han i bra med sitt höger bak (Duktig kille!!) Han är grym min fux, rider honom endast på hackamore eftersom att det är det enda han VERKLIGEN gillar.. Sen vare dags för Skuggi :-)
Skrittade ut med Sussi i skogen och snurrade runt träd, ryggade i små uppförsbackar, gjorde halter med sätet (DUKTIG KILLE!!) och sen.. sen töltade hästen rent på asfaltsvägen - med hackamore!
Så sjukt duktig. :-) Världens bästa Skuggi!

De fick stå inne igår, det regnade satan och nu har det blivit endast 12 grader!! Shit alltså, vart tog sommaren vägen ?
Redan höst snart, hästarna har suttit lite vinterpäls (Svörre har världens lenaste bak på låren :-D) och man kan börja ha på sig tröja ute igen !!

Underbart med andra ord !


En av de bästaste i världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0