Blåsor hit och dit, snart blåser jag bort..

Igår var veterinären åter ute och tog prover på Lúkas och Hrói.
Hon spräckte blåsor och tog blodprov - hoppas verkligen det visar något den här gången
+ att vi fått veterinärintyg från vet 1 på posten i förrgår som ska in till tävlingsledaren så att vi får pengarna tillbaka. 1200 spänn, najs..
Behövs nog till veterinärkostnaderna..

Stallet är isolerat 10 dagar, Lúkas står för sig själv också 10 dagar i en liten hage med pyttelite gräs samt fri tillgång på hö. Sen ska vi släppa ut honom igen och se om han får nya blåsor i munnen. Då har han ätit smörblommor.
(Jag tror dock iaf inte att det är smörblommor! Han har gått i små hagar med smörblommor - inget bete - utan att käka dem. Varför skulle han då börja nu när han står i hagar med gräs? Näe. Jag köper inte det!)

Ska någon tävla Sleipnirs Lätta vår om 2 veckor förresten? Jag ska vara veterinärs assistent på söndagen.
Ev. ska jag vara bisittare också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0