Hm.. Funderingar från Frida

image4

Ja, det var det med 3 månaders mellanrum blogg va? Näe, här ska bli seriöst. VARJE DAG ska jag skriva. Japp!!

Lúkas och jag är strukna från vårens tävlingar; han vart skadad så vi har varit in och ut från Strömsholm med konstaterad "Akuta inflammationer i haslederna" (dvs på ren svenska Överansträngningar i båda bakbenen) och nu när han äntligen är på väg att bli igångsatt så får vi ett herpesvirus i munnen på hästarna. Eller ja, vad det är vet vi inte.
Dock tror både vet och jag att det är herpesvirus, vilket gör att jag strök mig. Vill inte ens tänka tanken att vi skulle smitta någon!! Nej fy. Usch.

Vi har flyttat till Värntorps Islandshästar i Elingbo över sommaren, sen får vi se vart vi tar vägen i höst. Letar stallplats här och var, har hittat några intressanta men vi får se vad som händer. Alltid bra att ha "i nödfall" planer.

Eftersom vi lagt tävlingarna på hyllan riktar jag och Lok in oss på att bygga muskler och hitta harmoni igen. Ridit ut barbacka i en annan variant av betless bridle och det funkar helt okej. Dock svårt att både bromsa och svänga :-)

I Höst fanns det platser för mig på Nina lektionerna!! Hurraay! Jag är lite småberoende av Nina, hon har hjälpt mig och Lok att komma enormt. Framförallt mig, jag har fått betydligt bättre koordination på mina rörelser och min kropp sen jag började rida för henne. "En balanserad ryttare ger en balanserad häst", vilket är ganska så självklart. :-D

Dagens citat:
"När vi tappar respekten för djur, tappar vi även respekten för naturen omkring oss. I slutändan tappar vi respekten för varandra."

Är helt kär i det citatet!! Så träffande.

Näe. Lúkas och jag tackar för oss idag och återkommer imorgon. Tills dess får ni nöja er med denna sjukt underbara bild Anna (http://www.simlir.se) tog på Lúkas och mig :-D

image5

Kommentarer
Postat av: Camilla

Nu när jag har kollat på din blogg så får du kolla på min :D

2008-05-14 @ 15:11:39
URL: http://annachristel.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0