Galen i snö?

Loket, mitt kära Lok.. Igår var han ett jävla Lok.
Gick ut i hagen och skulle hämta honom (vi hade bråttom). Nej nej, sa han och brallade iväg i STOR fin, trav.
Ingen hälta där inte..
Jag glatt gående efter. Efter 30 minuter blev det en irriterad Frida som gick efter. Efter 45 minuter var det en asförbannad Frida som gick efter.
Hrói fick vi tag i så han gick in, ÄNDÅ skulle min kära snöhäst inte komma in. Slutade med att jag gick in och satte på mig en overall.
Gick ut och pratade. DÅ KOMMER HAN TILL MIG. På med grimman fort som fan och sen skällde jag lite på honom ;-)

Hoppa upp på Gandur, red ut en sväng på EU-remsorna och fräste i galopp i snön! Skitmysigt :-D
Madde och jag hade jätteroligt, och Ganduret var lite lätt taggad. Jättekul!!

Ringde mamma och sa att vi snart är hemma 12.20 (vi skulle vara hemma till 14.00 för då kom Mathilda och Erika).
Hon gjorde iordning Glampi och Börkur. Vi kom hem, Gandur hoppade iväg över stallplan när han blev rädd för Mats.
Jag asgarvade och hoppade av sen. Slängde in Gandur i boxen, tog Börkur och Lúkas och hoppade upp.
Lúkas ville inte följa med som handhäst, Börkur blev asförbannad för att jag ryggade och skulle hämta hästen.
Vi kom iväg 12.35..
Skrittade längst vägen - Lúkas ville inte gå. Jag HÄNGDE i grimskaftet. Nej han skulle inte med!
Jag morrade och då kom han tillslut. Massa beröm!
Skrittade ut i skogen. Såg precis ut som om man red in i Narnia! Helt otroligt mysigt.. Hästarna bara njöt.
Eller ja, alla utom Lúkas. Han skulle gå hem.

Vi vände efter ett tag (när grimskaftet började knaka och nästan gå sönder). På vägen hem skulle mitt KÄRA Lok springa hem. Vi travade ett par steg. Det tyckte han var superkul. Börkur med, så det blev en bromssträcka på någon meter ;-)

Vi kom hem 13.10 och då skulle hästarna äta. 13.54 kom vi iväg hemåt. 14.13 var vi hemma. Stackars Erika fick vara ensam med pappa ett tag ;-)

På kvällen var det lag sm möte. Jättemysigt, en del skratt och planering. :-)

Ikväll ska jag skritta ut samma galopprunda med Ganduret tror jag. Sussi ska med på Glampi och ha Svörre som handhäst. Kan bli intressant! :-)


VET NI!! Tessaaaan kommer i mars! Wiiiie!

Ett kärt Lok
Mitt hjärta <3


Kommentarer
Postat av: Tessan

Lúkas är en konstighest xD

Jao, tror du att jag får låna nån polle och rida ut på en sväng?:)

2009-02-09 @ 12:24:58
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: Mikaela - hockeyfru

vilken fin häst! :)

2009-02-09 @ 12:30:14
URL: http://thisismikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0