Det var ett jävla tjat...

Något jag HATAR, det är när någon tjatar på mig. Jag VET vad som ska göras. Jag VET hur jag ska göra det. Jaaaaaaaaaa, jag KOMMER IHÅG det!
Gaaah.. Nu när det var sagt.

Jag har sjuuuuuukt tråkigt. Sitter här på rumpan, som jag gjort i x antal timmar/minuter/sekunder, har läst dagens bloggar kanske 4 gånger var, kollat på alla jäkla hemsidor en miljon gånger var där också. Suck säger jag bara!

Gick upp 9 idag och hoppade in duschen, sen var det bara att åka till stallet :)
Började med att ta in Fylkir, han ville INTE gå in från sina kompisar så han tvärnitade längst gräsvägen in, men sen så ville han in ;)
Fick binda upp honom mot dörren för hönsjäklarna var ute (påfåglarna också...) och förde ett jäkla liv utanför stalldörren så Fylkir höll på att vrida nacken av sig när han skulle kolla vad det var för äckligt ;)
Sadlade på (jäklar vad stor han är!) och knallade ut till paddocken. PIGG pålle men ack så fin. SUPERFINT riden den hästen är alltså, små små små hjälper behövs!!
Ska bli jättekul att lära känna honom mer :)

Red ivf bara en kanske 20 minuter, kände bara igenom gångarterna (haha det kom faktiskt ett halvt bocksprång i en galopp, men det var för att han tyckte det var SÅÅÅÅ ROLIGT ;)) och sen skrittade jag av honom.
Knallade in mot stallet igen och JAG hinner se att påfågeln fällt upp fjädrarna och står "åt fel håll" så att man bara ser lite av honom - han kamouflerade sig mot väggen.
Fylkir, som INTE sett honom blev VÄLDIGT stor när Lennart vänder sig om (han är ju stor när han fäller upp sig) och dessutom RÖR på sig. Nä usch fy sa Fylkir och blåste upp sig.
Lagom när vi börjar gå, då börjar fågelkräket skaka på fjädrarna (det låter HÖGT för den som inte vet) och då tyckte Fylkir att nu får det vara nog. Han sprang runt mig ett varv innan han försökte stirra fågeln till döds ;)
Vi börjar gå igen och då börjar fågeljäkeln TUTA. HAHA. Helt sjukt. Staaaaackars Fylkir alltså. ;)
Han fick käk inne i stallet, slickade på Sólon och sen fick han gå ut och jag tog in Lúkas istället.
Masserade hela bogarna, bakknäna och stretchade ut båda bakbenen. Det tyckte han gjorde lite ont. :(
Han fick också käk, en tjusig flughuva och så fick han gå ut till sin nya kompis!

Nu ska jag fortsätta se på "The City" på MTV. Snart äre stallet igen.
Tjiiiiing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0