Tankenöt..

Alltså, som bekant, så brukar jag fundera lite. En idé varför jag borde läsa filosofi (höhö) men nä, det är jag för lat för. En tanke som slog mig nu, och som jag inte kan släppa är;

Om jag ligger helt supersjuk, alltså min hjärna är så skadad att jag inte kommer kunna leva med den länge till och därför accepterar jag att få en ny hjärna från en donator.
Men då kommer vi till frågan; dör jag eller dör personen jag får hjärnan av? För man säger ju att min hjärna är jag så då borde donatorn, som uppenbarligen ska dö, överleva i min kropp?
Eller är det så att jag överlever men får en annan personlighet? Delar vi personligheter?
Så egentligen borde det bli så att jag dör men överlever? En levande död?


Jag börjar få huvudvärk.

Nu har jag läst lite till och hittat 4 alternativ:

1. Du överlevde, med dina känslor, donatorn dog!

2. Du överlevde, med donatorns känslor, donatorn dog!

3. Du dog, donatorn överlevde, med sina känslor!

4. Du dog, donatorn överlevde, med dina känslor!

HJÄLP?

Kommentarer
Postat av: Carro

Svår fråga ^^

Ska fan fråga någon läkare!

2009-09-26 @ 10:50:33
URL: http://carroengvall.blogg.se/
Postat av: Milli

Jag tror inte att man kan donera sin hjärna till annat än forskning :P. Fast, visst känns bara tanken grymt skum ^^

2009-09-27 @ 16:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0